Usine
08-120 51 336

Boka bord

Festvåning

 

En kväll att minnas

Oavsett om du planerar en födelsedagsfest, släktträff, studentmottagning, firmafest, julbord, kick off, bröllopsfest, produktlansering, premiärvisning, book release, spelning eller mingel så har vi lokalen för dig! Vi skräddarsyr arrangemang och event efter era önskemål! Kontakta vår festkoordinator på event@usine.se för mer information och bokning!

USINE EVENT & FESTVÅNING | Södermalmsallén 36, 118 28 STOCKHOLM | 08 12051 336 | event@usine.se

 

VI HAR LOKALEN FÖR DIG!

 

Våra festlokaler har öppen planlösning med härlig rymd, stora fönster och en stilren interiör som vunnit pris för bästa inredning av World Interiors News. I lokalerna hittar ni industriella detaljer från fastighetens fabrikstid vilket ger rummet en spännande och historisk atmosfär med modern ljussättning och ljudteknik. Lokalerna rymmer sällskap mellan 30-120 sittande gäster eller upp till 200 stående gäster i slutet sällskap. 



Är ni fler än så? BOKA TVÅ! 

Våra festlokaler går att kombinera för större event och tar då upp till 200 sittande eller 400 stående gäster!



FÖR ALLA TILLSTÄLLNINGAR!

Vi hjälper er att skapa en oförglömlig tillställning till födelsedagsfest, dop, bröllop, företagsevent, galamiddag och produktlansering.

 

När ni hyr festvåning hos oss ingår exklusivitet, en visning med festkoordinator, planering, möblering, dukning, klädhästar, serveringspersonal, ljudsystem och städning. Vi hjälper er med mat och dryck, DJ, ballong- och blomsterarrangemang, trollkarl, fotobås, vepa med företagsloggan, bemannad garderob, tekniska lösningar och roliga aktiviteter på förfrågan. 

 

Kontakta oss på EVENT@USINE.SE eller fyll i formuläret längst ned på sidan för offert!

LE CAFÉ

210 kvm
Lokal Le Café passar för 50-120 sittande gäster eller 200 stående.
Vid sittande middag möbleras lokalen med en del runda och en del rektangulära bord för att bäst nyttja ytan och skapa en avslappnad och bekväm sittning.
Under sommarmånaderna kan gäster även nyttja den fina, privata, inglasade innergården med öppen himmel som ligger i direkt anslutning till lokalen. Innergården går att nyttja vid fint väder till senast 23:00 mellan maj-augusti.
 
I lokalen har ni stora fönster med tunna dekorativa gardiner för insynsskydd med naturligt ljusinsläpp. Lokalen har en imponerande takhöjd, en snygg industriell interiör och metallbjälkarna är original från fastighetens fabrikstid. Här finns plats för mingelyta, loungehörna och dansgolv och den maffiga betongarrangén nyttjas med fördel för servering välkomstbubbel, buffé eller plockrätter.
Lokalen utrustas med enklare ljudsystem för bakgrundsmusik vid bokning av middag eller mingel. Vid bokning hel kväll ingår ljudsystem med två toppar för bästa ljudupplevelse, discobelysning för optimalt dansgolv och en stor bemannad bar som är perfekt för fest med törstiga gäster!
 
 

KLICKA HÄR FÖR OFFERT PÅ DENNA LOKAL

LOKALHYRA LÅGSÄSONG

JANUARI | FEBRUARI | MARS | APRIL | JULI | AUGUSTI

 

VECKODAG: MÅNDAG - FREDAG
Tid: 09:00-16:00 24 000 kr ex moms | 30 000 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 12 000 kr ex moms | 15 000 kr ink moms

 

VECKODAG: LÖRDAG - SÖNDAG | GÄLLER ÄVEN VARDAGAR JULI
Tid: 09:00-16:00 8000 kr ex moms | 10 000 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 10 000 kr ex moms | 12 500 kr ink moms

LOKALHYRA HÖGSÄSONG

MAJ | JUNI | SEPTEMBER | OKTOBER | NOVEMBER | DECEMBER

*Avvikande priser gäller midsommar och nyår, kontakta oss för offert

 

VECKODAG: MÅNDAG - FREDAG
Tid: 09:00-16:00 28 000 kr ex moms | 35 000 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 14 000 kr ex moms | 17 500 kr ink moms

 

VECKODAG: LÖRDAG - SÖNDAG
Tid: 09:00-16:00 10 000 kr ex moms | 12 500 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 12 000 kr ex moms | 15 000 kr ink moms

CHAMBRÉ CHAMPAGNE

120 kvm
Lokal Chambre Champagne passar för 30-70 sittande gäster eller 120 stående. Under sommarmånaderna kan gäster även nyttja den fina, privata, inglasade innergården med öppen himmel som ligger i direkt anslutning till lokalen. Innergården går att nyttja vid fint väder till senast 23:00 mellan maj-augusti.
 
Lokalen möbleras med runda bord eller långbord efter önskemål.
Lokalen har stora glaspartier som sträcker sig från golv till tak med tjocka gardiner för bättre akustik eller en intimare känsla med mörkläggning.
I lokalen finns även en mindre balkong som kan nyttjas för att ta fina bilder från fågelperspektiv eller för förvaring under kvällen.
 
I lokalhyran ingår en bemannad bar som arrangeras på ena änden av lokalen där gästerna kan handla dryck med kort eller swish hela kvällen.
 
Lokalen passar perfekt för mingel, workshop eller festligheter med bemannad bar. Spela egen musik i lokalens grymma ljudsystem och dansa in småtimmarna. Planerar ni att hålla en prisutdelning, tal eller presentation så går det komplettera med mikrofon och en imponerande projektorduk.
 
 

KLICKA HÄR FÖR OFFERT PÅ DENNA LOKAL

LOKALHYRA LÅGSÄSONG

JANUARI | FEBRUARI | MARS | APRIL | JULI | AUGUSTI

 

VECKODAG: MÅNDAG - FREDAG
Tid: 09:00-16:00 15 000 kr ex moms | 18 750 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 10 000 kr ex moms | 12 500 kr ink moms
 
VECKODAG: LÖRDAG - SÖNDAG | GÄLLER ÄVEN VARDAGAR JULI
Tid: 09:00-16:00 6000 kr ex moms | 7500 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 8000 kr ex moms | 10 000 kr ink moms

LOKALHYRA HÖGSÄSONG

MAJ | JUNI | SEPTEMBER | OKTOBER | NOVEMBER | DECEMBER

*Avvikande priser gäller midsommar och nyår, kontakta oss för offert

 

VECKODAG: MÅNDAG - FREDAG
Tid: 09:00-16:00 18 000 kr ex moms | 22 500 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 12 000 kr ex moms | 15 000 kr ink moms

 

VECKODAG: LÖRDAG - SÖNDAG
Tid: 09:00-16:00 8000 kr ex moms | 10 000 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 10 000 kr ex moms | 12 500 kr ink moms

STÖRRE EVENT

För större sällskap erbjuder vi möjligheten att boka båda våra festlokaler som ligger gentemot varandra. När ni bokar båda lokalerna så ingår bemannad garderob i entrén.
Juni-augusti kan har era gäster även tillgång till våra inglasade innergårdar - en i direkt anslutning till respektive lokal.
 
Med denna lokallösning kan vi erbjuda plats för upp till 200 sittande gäster eller 400 stående som kan röra sig fritt mellan lokalerna!
 
Vid sittande middag dukas båda lokalerna upp och vill ni avsluta med dansgolv så samlas gästerna i den större av dom två lokalerna efter dessert dit vi hjälper er att hyra in DJ för ett optimalt dansgovl!
Den mindre av dom två lokalerna nyttjas med fördel av gäster som vill vila fötterna eller samtala utan att behöva överrösta musiken.
 
Vi kan även hjälpa er med två olika teman för att skapa två spännande rum som gästerna växlar mellan. Varför inte afternoon tea och champagnebar, aukustiskt piano eller liveband med Jazz i ena lokalen medan ni har trevliga plockrätter, cocktails, nattklubbsvibbar och DJ inne i andra lokalen? Hör av er så hjälper vi er att skapa ett oförglömligt event på Usine!

FESTVÅNING LÅGSÄSONG

JANUARI | FEBRUARI | MARS | APRIL | JULI | AUGUSTI

 

VECKODAG: MÅNDAG - FREDAG
Tid: 09:00-16:00 41 000 kr ex moms | 51 250 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 24 000 kr ex moms | 30 000 kr ink moms

 

VECKODAG: LÖRDAG - SÖNDAG | GÄLLER ÄVEN VARDAGAR JULI
Tid: 09:00-16:00 16 0000 kr ex moms | 20 000 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 24 000 kr ex moms | 30 000 kr ink moms

FESTVÅNING HÖGSÄSONG

MAJ | JUNI | SEPTEMBER | OKTOBER | NOVEMBER | DECEMBER

*Avvikande priser gäller midsommar och nyår, kontakta oss för offert

 

VECKODAG: MÅNDAG - FREDAG
Tid: 09:00-16:00 48 000 kr ex moms | 60 000 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 28 000 kr ex moms | 35 000 kr ink moms

 

VECKODAG: LÖRDAG - SÖNDAG
Tid: 09:00-16:00 20 000 kr ex moms | 25 000 kr ink moms
Tid: 18:00-01:00 24 000 kr ex moms | 30 000 kr ink moms

FLERDAGARSEVENT

Behöver ni boka lokal en extra dag för att rigga upp eller ned? Eller vill ni boka en mässa som pågår i flera dagar?  Vi vet hur mycket planering som ligger bakom ett flerdagarsevent och hjälper er gärna med lokallösningar, bemanning samt smidiga förvaringslösningar utifrån era behov!

Ett första möte ingår utan extra kostnad med visning av våra lokaler. Vid bekräftad bokning tillkommer konsultationsarvode där 10 timmar eventplanering för större event ingår.

Vi hjälper er från första skedet i planeringen till genomförandet och är behjälpliga med mått, bilder, planritning, interiör och teknik med en tydlig offert hela vägen.

 

KONSULTATION 4000 kr ex moms | 5000 kr ink moms

KOM TIDIGARE ELLER STANNA LÄNGRE

Vi erbjuder kostnadsfri tillgång till lokalen för dekoration och rigg 2 timmar innan eventet i mån av plats. För garanterad tillgång innan eventstart för rigg och dekor, eller för att starta tillställningen tidigare än 18:00 så går det att lägga till mer tid mot extra lokalhyra. Extra lokalhyra debiteras alltid per timme från tillträdestid till ordinarie starttid 18:00. 

 

Offert på förfrågan.

 

Ni kan boka våra lokaler till 02:00 mot en extra kostnad.
Entrévärd är ett krav vid förlängning och separat kostnad tillkommer.

 

FÖRLÄNGNING TILL 02:00 8000 kr ex moms | 10 000 kr ink moms 
 

 

 

Bröllopsfest

Vi är måna om att ER dag ska bli perfekt!

En bröllopsfest är ett minne för livet. Det är ER stora dag och ER once-in-a-lifetime upplevelse. Vi lägger därför ner ett stort engagemang i detaljplaneringen vid bröllopsbokning.

Ett första möte ingår utan extra kostnad med visning av våra lokaler. Vid bekräftad bokning tillkommer konsultationsarvode där 10 timmar bröllopsfestplanering ingår så att ni kan bolla alla era frågor, idéer, körschema, dukning och dekor med ER kontaktperson på anläggningen innan den stora dagen! Vår ambition är att ni ska få snabba och utförliga svar med en tydlig prisbild så att ni kan känna er helt trygga genom hela bokningsprocessen.

 
KONSULTATION 4000 kr ex moms | 5000 kr ink moms

Underhållning

Vi tar fram offert på trollkarl, DJ, fotobås, karaoke, pingisbord, liveband, "Murder Mystery", vinprovning, musikquiz eller en annan rolig aktivitet som genomförs i festlokalen.
Meddela oss gärna om ni önskar en aktiv aktivitet, en lättsam isbrytare, ren underhållning eller teambuilding så guidar vi er till "the perfect match"!

 
POPULÄRAST!
DJ 4 TIMMAR 12 000 kr ex moms | 15 000 kr ink moms
FOTOBÅS 12 000 kr ex moms | 15 000 kr ink moms

 

En trygg tillställning

Vi har åldersgräns på 25 år när du bokar lokal hos oss.


Vi har GRYM, lösningsorienterad personal på plats varje event - men för större arrangemang tillämpas utbildad entrévärd för din, dina gästers och vår trygghet. Vi hjälper er även gärna med bemannad garderob om ni vill ha jackor och väskor utanför lokalen.

 

BEMANNAD GARDEROB 6000 kr ex moms | 7500 kr ink moms
ENTRÉVÄRD 5200 kr ex moms | 6500 kr ink moms

 

 

 

Teknikens under

Vi samarbetar med noggrant utvalda leverantörer som vet vad dom ska ta med, vart det ska levereras och hur det ska monteras då dom varit hos oss många gånger förr. Det gör att vi kan garantera en smidig teknisk lösning när ni bokar genom oss! 

 

PROJEKTOR & DUK 2000 kr ex moms | 2500 kr ink moms
HANDMIKROFON ST 500 kr ex moms | 625 kr ink moms
HEADSET MYGGA ST 800 kr ex moms | 1000 kr ink moms
HÖGTALARE & 2-KANALSMIXER 1500 kr ex moms | 1875 kr ink moms
HÖGTALARE & 4-KANALSMIXER 2860 kr ex moms | 3575 kr ink moms
HÖGTALARE & 6-KANALSMIXER 5100 kr ex moms | 6375 kr ink moms
SCEN 1,8 X 2,4 METER 3200 kr ex moms | 4000 kr ink moms
SCEN 2 X 3 METER 5200 kr ex moms | 6500 kr ink moms
SCEN 3 X 4 METER 8000 kr ex moms | 10 000 kr ink moms
75 TUMS TV-SKÄRM 7000 kr ex moms | 8750 kr ink moms
STATIONERAD TEKNIKER 4 TIM. 7000 kr ex moms | 8750 kr ink moms

 

Pris för fler- och mer avancerade tekniska lösningar på förfrågan.

BALLONGER OCH DEKOR

Vi samarbetar med noggrant utvalda interior designers och hjälper er gärna att ta fram en offert på små och stora ballonginstallationer, blomsterarrangemang, vepa med företagsloggan, röd matta, skräddarsydda inbjudningskort och personliga bordsplaceringskort.

 

Oavsett om ni ska ha After-ski, halloween, winter wonderland eller regnbågens alla färger som tema så kan vi hjälpa er att ta fram snygga paketlösningar med WOW-faktor från golv till tak. Vår personal kan även servera hotshots med isfacklor på bricka som startskott på festen eller klä ut sig (så länge det är anständig attir som efterfrågas).

Bara fantasin sätter gränser!

 

Meddela oss vad ni har för önskemål så återkommer vi med offert.

MAT OCH DRYCK

Det är inte tillåtet att ta med egen mat eller dryck till våra lokaler.

Vi har ett brett menyutbud som serveras direkt från köket på plats – så ni behöver inte oroa er för bökig transport eller försenad catering!


Det går inte att boka våra lokaler som nattklubb med endast bar och dans. Vi arrangerar välorganiserade event med minimum spend på mat.

Önskar ni ett mingel så har vi snittar, tilltugg och trevliga plockrätter som är perfekt för stående tillställningar!


Alla menyer går att anpassa efter specialkost eller allergier på förfrågan. 

 

HITTA HIT!

 

Usine's festlokaler ligger på markplan i fastigheten Fatburen på Södermalmsallén.

 

Fatburen ligger bakom torget på Medborgarplatsen och ni kan resa hit med buss, tunnelbana, pendeltåg eller be taxin stanna precis utanför.

 

Ingången till festlokalerna, en stor snurrdörr, hittar ni på Södermalmsallén 36 brevid La Perla Södermalm.

Bokningsförfrågan

Använd formuläret nedan för att göra en bokningsförfrågan.
Namn*
Företag
E-post*
Telefon
Önskat datum
Antal personer
Övriga kommentarer
Usine
Kontakt
Hitta hit
  • T-bana Medborgarplatsen
    Pendel Stockholm Södra


    BISTRO 38
    Södermalmsallén 38
    118 28 Stockholm


    KONFERENS
    Västgötagatan 2
    118 28 Stockholm


    LA PERLA
    Södermalmsallén 36
    118 28 Stockholm


    CAFÉ 
    Södermalmsallén 36
    118 28 Stockholm


    FESTVÅNING
    Södermalmsallén 36
    118 28 Stockholm

Öppettider
Usine Café

 


MÅN - FRE 
07:30 - 16:00



Avvikande öppettider:
Stängt 14-21 april
Stängt 1-2 maj
Stängt 29-30 maj


 

La Perla

 


TIS - TORS 
17:00 - 23:00


FRE - SÖN 
16:00 - SENT


MÅNDAG
Stängt



Avvikande öppettider:
Stängt 20 april

Bistro38

LUNCH


MÅN - FRE 
11:30 - 14:00


 


Avvikande öppettider:
Stängt 14-21 april
Stängt 1-2 maj
Stängt 29-30 maj

MIDDAG


MÅN - TORS
17:00 - 23:00


FRE - LÖR
16:00 - SENT


SÖNDAG
Stängt 


Avvikande öppettider:
Stängt 21 april


 

Medlemmar i Svenska Möten
Vår konferens är medlemmar i Svenska möten. Vi uppfyller kvalitetskraven från Svenska möten som garanterar en väl utrustad anläggning med hög servicenivå. Läs mer
Svanenmärkt konferens
Vår konferens är Svanenmärkt vilket innebär att vi, våra produkter och underleverantörer uppfyller licenskraven från Miljömärkning Sverige vad gäller ekologiska produkter och råvaror, hållbarhet och hälsa. Läs mer