Våra festlokaler har öppen planlösning med härlig rymd, stora fönster och en stilren interiör som vunnit pris för bästa inredning av World Interiors News. I lokalerna hittar ni industriella detaljer från fastighetens fabrikstid vilket ger rummet en spännande och historisk atmosfär med modern ljussättning och ljudteknik. Lokalerna rymmer sällskap mellan 30-120 sittande gäster eller upp till 200 stående gäster i slutet sällskap.
Våra festlokaler går att kombinera för större event till paketpris.
När ni hyr festvåning hos oss ingår exklusivitet, en visning med festkoordinator, planering, möblering, dukning, klädhästar, serveringspersonal, ljudsystem och städning. Vi hjälper er med mat och dryck, DJ, ballong- och blomsterarrangemang, pianoartist, fotobås, trollkarl, vepa med företagsloggan, bemannad garderob, tekniska lösningar och roliga aktiviteter på förfrågan. Vi arrangerar även event dagtid och kan förlänga vistelsen till 02:00 mot extra kostnad!
JANUARI | FEBRUARI | MARS | APRIL | JULI | AUGUSTI
MAJ | JUNI | SEPTEMBER | OKTOBER | NOVEMBER | DECEMBER*
*Avvikande priser gäller över midsommar och nyår, kontakta oss för offert
JANUARI | FEBRUARI | MARS | APRIL | JULI | AUGUSTI
*Avvikande priser gäller över midsommar och nyår, kontakta oss för offert
*Avvikande priser gäller över midsommar och nyår, kontakta oss för offert
Vi har åldersgräns på 25 år när du bokar lokal hos oss.
Vi har GRYM, lösningsorienterad personal på plats varje event - men för större arrangemang tillämpas utbildad entrévärd för din, dina gästers och vår trygghet. Vi hjälper er även gärna med bemannad garderob om ni vill ha jackor och väskor utanför lokalen.
Vi erbjuder kostnadsfri tillgång till lokalen för dekoration och rigg 2 timmar innan eventet i mån av plats. För garanterad tillgång innan eventstart för rigg och dekor, eller för att starta tillställningen tidigare än 18:00 så går det att lägga till mer tid mot extra lokalhyra.
Lokalhyran debiteras per timme från det att ni önskar tillträde till ordinarie eventstart 18:00.
Bokar ni tillträde för rigg ingår endast personal som låser upp lokalen. Personalen finns behjälplig på plats för eventuella funderingar under tiden ni riggar.
Tidigarelägger ni eventstart så får alla era gäster tillträde till lokalen tidigare. Vid tidigare tillträde ingår full bemanning med serveringspersonal från att era gäster anländer.
Le Café har öppet som caféverksamhet vardagar delar av året. För tillgång till Le Café dagar och tider som krockar med ordinarie caféverksamhet tillkommer abbonneringskostnad.
Ni kan boka våra lokaler till 02:00 mot en extra kostnad. Vid förlängning ingår bemanning samt admininstration med ansökningsprocess från tillståndsmyndigheten.
Vi är måna om att ER dag ska bli perfekt!
En bröllopsfest är ett minne för livet. Det är ER stora dag och ER once-in-a-lifetime upplevelse. Vi lägger därför ner ett stort engagemang i detaljplaneringen vid bröllopsbokning.
Ett första möte ingår utan extra kostnad med visning av våra lokaler. Vid bekräftad bokning tillkommer konsultationsarvode där 10 timmar bröllopsfestplanering ingår så att ni kan bolla alla era frågor, idéer, körschema, dukning och dekor med ER kontaktperson på anläggningen innan den stora dagen! Vår ambition är att ni ska få snabba och utförliga svar med en tydlig prisbild så att ni kan känna er helt trygga genom hela bokningsprocessen.
Vi vet hur mycket arbete som ligger bakom större event.
Vill ni boka flera dagar i rad för att rigga upp / ned i lugn och ro så hjälper vi er gärna med ett flerdagarsevent med bemanning utifrån era behov samt smidiga förvaringslösningar.
Ett första möte ingår utan extra kostnad med visning av våra lokaler. Vid bekräftad bokning tillkommer konsultationsarvode där 10 timmar eventplanering för större event ingår.
Vi hjälper er från första skedet i planeringen till genomförandet och är behjälpliga med mått, bilder, planritning, interiör och teknik med en tydlig offert hela vägen.
Vi samarbetar med noggrant utvalda leverantörer som vet vad dom ska ta med, vart det ska levereras och hur det ska monteras då dom varit hos oss många gånger förr. Det gör att vi kan garantera en smidig teknisk lösning när ni bokar genom oss!
Vi tar fram offert på trollkarl, burlesque show, pingisbord, liveband, chokladfontän, "Murder Mystery", vinprovning, ostronöppning, musikquiz eller en annan rolig aktivitet som genomförs i festlokalen.
Meddela oss gärna om ni önskar en aktiv aktivitet, en lättsam isbrytare, ren underhållning eller teambuilding så guidar vi er till "the perfect match"!
Vi samarbetar med noggrant utvalda interior designers och hjälper er gärna att ta fram en offert på ballongarrangemang, blommor, vepa med företagsloggan, röd matta, inbjudningskort och bordsplaceringskort.
Vår personal kan servera hotshots med isfacklor på bricka som startskott på festen eller klä ut sig för att matcha ett tema.
Klädhästar ingår i lokalhyran men vi kan även arrangera bemannad garderob mot extra kostnad.
Vi kan lösa det mesta! Meddela oss vad ni har för önskemål så återkommer vi med offert.
Vår samarbetspartner Hey Party arrangerar barnkalas hos oss dagtid lördagar och söndagar.
Boka in er med en komplett lösning med dekoration, mat, fika, dukning och städning och slipp spring och stöket hemma.
Är ni intresserade av barnkalas så skicka önskemål på dag och tema samt ett uppskattat antal till info@heyparty.se så hjälper dom er att sätta ihop en offert på ett magiskt kalas!
Det är inte tillåtet att ta med egen mat eller dryck till våra lokaler.
Vi har ett brett menyutbud som serveras direkt från köket på plats – så ni behöver inte oroa er för bökig transport eller försenad catering!
Det går inte att boka våra lokaler som nattklubb med endast bar och dans. Vi arrangerar välorganiserade event med minimum spend på mat.
Önskar ni ett mingel så har vi snittar, tilltugg och trevliga plockrätter som är perfekt för stående tillställningar!
Alla menyer går att anpassa efter specialkost eller allergier på förfrågan.
Usine's festlokaler ligger på markplan i fastigheten Fatburen på Södermalmsallén.
Fatburen ligger bakom torget på Medborgarplatsen och ni kan resa hit med buss, tunnelbana, pendeltåg eller be taxin stanna precis utanför.
Ingången till festlokalerna, en stor snurrdörr, hittar ni på Södermalmsallén 36 brevid La Perla Södermalm.
TELEFON 08 120 51 336
Vi besvarar samtal 09:00-15:00 måndag-fredag och när restaurangerna har öppet kvällstid. Om ni inte får svar så kanske vi står upptagna med en annan gäst. Maila oss gärna då så ringer vi upp så snart vi kan!
BISTRO 38 / CATERING
info@usine.se
LA PERLA SÖDERMALM
sodermalm@laperla-ingrosso.com
KONFERENS
conference@usine.se
FEST / EVENT
event@usine.se
T-bana Medborgarplatsen
Pendel Stockholm Södra
BISTRO 38
Södermalmsallén 38
118 28 Stockholm
KONFERENS
Västgötagatan 2
118 28 Stockholm
LA PERLA SÖDERMALM
Södermalmsallén 36
118 28 Stockholm
CAFÉ
Södermalmsallén 36
118 28 Stockholm
FESTVÅNING
Södermalmsallén 36
118 28 Stockholm
MÅN-FRE
07:30 - 16:00
TIS-TORS
17:00 - 23:00
FREDAGAR
16:00 - 00:00
LÖRDAGAR
12:00 - 00:00
SÖNDAGAR
16:00 - 23:00
MÅNDAGAR
Stängt
LUNCH
MÅN-FRE
11:30 - 14:00
MIDDAG
MÅN - TORS
KÖKET 17:00 - 22:00
BAREN 17:00-23:00
FREDAGAR
KÖKET 17:00 - 23:00
BAREN 16:00 - 01:00
LÖRDAGAR
KÖKET 16:00-23.00
BAREN 16:00 - 01:00
SÖNDAGAR
Stängt